Glimlach


Nee, wij zijn niet compleet met de familie tijdens de kerstdagen zoals dit prachtige beeld suggereert. Misschien is het bij jou ook niet compleet en ben je met minder familie als dat je zou wensen, misschien breng je de kerstdagen alleen door of ben je wat somber tijdens deze donkere dagen en voel je de eenzaamheid extra. 
De  21e december was de kortste dag en vanaf nu komt het licht weer terug. Heel langzaam mogen we ons hol weer uit kruipen.
Mijn kerstwens: heb het goed met jezelf zoals je bent en schenk een glimlach aan de ander. Het grootste cadeau.

Vanochtend zat ik op de fiets en voor mij reed een man, stevig ingepakt tegen de kou met bontmuts op en oorflappen. Hij zong zijn lied. Ik hoorde een diepe basstem en genoot van zijn onbevangenheid. Af en toe pauzeerde hij even om op adem te komen. Was het een kerstlied? De man sloeg linksaf waar ik rechtdoor moest en het moment was voorbij. 
Hij liet mij achter met een glimlach en een lied om mij heen.

Voor jou mooie, laatste dagen van december namens de hele familie. Met bespiegelingen, de Top 2000, het kerstkind of de dennenboom of gewoon met stamppot boerenkool en vegaworst. Of een gehaktbal.
Heb het goed, ontvang een glimlach of schenk er een.

Geen opmerkingen:

Snijbonensnijder

Als kunstenaar bof ik met een creatief beroep. Je onderdompelen in kleur en vorm en iets scheppen uit het niets geeft veel voldoening. Toc...