Nick en Simon

Onlangs een twittersessie gehad met de kijkers van #TVOH. Het muzikale programma The Voice of Holland is een regelrechte kijkcijferhit. Meer dan twee miljoen mensen kijken. Het is wel duidelijk wie daarvoor verantwoordelijk zijn. Behalve een goed ‘format’ en de inspirerende Van Velzen, zijn het vooral de knappe gozers uit Volendam: Nick en Simon. Ze zijn niet alleen knap maar ook gevat, humoristisch, to the point en natuurlijk uitermate muzikaal. Ze weten waar ze over praten en formuleren dat ook op een prettige manier. En soms zijn ze het niet eens met elkaar. Dat is leuke televisie. Mijn ene zoon speelt gitaar en de andere piano. Ik kijk graag met hun naar The Voice en ontdek dat ik niet de enige ben. Veel twitteraars kijken en tweeten tegelijkertijd. In mijn geval is dat best lastig omdat ik steeds van de bank op moet staan en naar de computer moet lopen om een tweet te versturen, dit tot ergernis van Beer en de boys. ‘Doe normaal, je lijkt wel verslaafd’. Dat valt aan niet-gebruikers echt niet uit te leggen en ik snap dat ze het stom vinden. De laptop is hier natuurlijk de oplossing en het uitgelezen instrument om te multitasken, maar die is door een vreemde download-actie helemaal van slag. Er lijken Trojan horses in het systeem geslopen te zijn. Ik moet er nodig naar laten kijken want ik ga het mobiele werken missen. Mijn twittermaatje bij #TVOH is @karen_voshol een goede fotograaf en kekke dame met knalrode lippen, net als ik. Ik ken haar niet persoonlijk maar haar twitterstijl spreekt me aan. Ik ga haar vast en zeker nog een keer offline ontmoeten. Met een hoofd vol muziek stap ik tussen de lakens. Ik droom van Nick en Simon. Of waren het mijn eigen zoons?

Geen opmerkingen:

Snijbonensnijder

Als kunstenaar bof ik met een creatief beroep. Je onderdompelen in kleur en vorm en iets scheppen uit het niets geeft veel voldoening. Toc...